Beboerinformation

Her kan du som lejer finde information om indflytning og opsigelse.

Ny lejer

Du vil altid modtage et link, via din mail til penneo. Du skal logge på penneo med dit nemid. Her får du adgang til alle dine dokumenter.

Når du har gennemlæst kontakten, vil administratoren ALTID stå til rådighed for evt. spørgsmål du måtte have. Når alle spørgsmål er på plads, skal dokumenterne underskrives med dit NemId. Når administrationen har modtaget indbetaling af depositum samt din underskrift, underskriver JEBA tillige digital, og alle parter modtager de underskrevne dokumenter digitalt via e-mail. Dette er nemt, hurtig og sikkert.

Du vil altid blive indkaldt skriftlig til indflytningssyn, hvor lejemålet bliver gennemgået og du modtager samtlige nøgler til din nye bolig.

Daglig administration

I lejeperioden vil vores administration stå for opkrævning af husleje, udarbejdelse af forbrugsregnskaber, og kontakt til dig som lejer, hvis der måtte være behov herfor. Så har du spørgsmål til din bolig, kontrakten eller andet – er du altid velkommen til at kontakte vores administration på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Hos JEBA bestræber vi os på at være så digitale som muligt, hvorfor alt korrespondance vil foregå elektronisk. Vi beder dig derfor så vidt muligt sende os e-mails. Såfremt du som lejer skifter din email adresse, er det vigtig du giver os besked, således vi sikre os, at alt koorespondance kommer korrekt frem.

Opsigelse og fraflytning

Ønsker du at opsige dit lejemål, skal dette ske skriftligt til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller den mail som tidligere er blevet benyttet til korrespondance opsigelsesfristen er angivet i lejekontrakten.

Er lejekontrakten underskrevet af flere personer, skal der sendes en opsigelse pr. underskriver, dvs. hver enkelt lejer bedes sende en mail.

Vær opmærksom på, der i din lejekontrakt kan være aftalt du skal fraflytte 14 dage før din opsigelsesperiode udløber, således der kan ske istandsættelse af din bolig.

Det er vigtigt du altid skriver i opsigelsen, hvilken dato du er klar til at aflevere nøgler, så vi kan forsøge genudlejning af boligen hurtigst muligt, så fremt du ønsker at blive frigjort før fristen i kontrakten. Vi kan dog ikke love, at genudlejningen før tid lykkes, og du vil således hæfte for betaling af leje i hele perioden.

Du vil altid blive indkaldt til fraflytningssyn. Her gennemgås boligen og du vil modtage en fraflytningsrapport med angivelse af de istandsættelsesarbejder der er påkrævet.

Der kan gå alt fra 2 dage til 8 uger før du har din fraflytningsopgørelse, det afhænger helt af hvornår vi modtager alle fakturaerne til brug for opgørelsen.

Det er vigtig du inden 8 dage før fraflytningen oplyser dine nye adresse samt reg. og kontonr. hvortil evt. overskydende beløb kan overføres til, dette skal helst ske pr. mail.

Når vi har modtaget din indbetaling af depositum mm. underskriver vi digitalt, og du modtager en e-mail med begge parters underskrift på dokumenterne.

Du vil modtage indkaldelse til indflyttersyn i din nye bolig.

Her bliver lejemålet gennemgået og du modtager samtlige nøgler til din nye bolig.